TIFF şi Cinemagia.ro implementează tehnologia QR Code în AperiTIFF | TIFF

TIFF şi Cinemagia.ro implementează tehnologia QR Code în AperiTIFF

02.06.2011 03:00

La cea de-a zecea ediţie a Festivalului Internaţional de Film Transilvania (TIFF), desfăşurată în perioada 3-12 iunie 2011 la Cluj-Napoca, cotidianul oficial al festivalului, AperiTIFF, precum şi broşura AperiTIFF de la A la Z, care conţine titlurile şi sinopsisurile tuturor filmelor din programul festivalului, vor utiliza tehnologia QR Code (Quick Response Code), în premieră pentru un eveniment de film din România.

Tehnologia QR code va fi implementată în baza parteneriatului dintre TIFF şi Cinemagia.ro. Astfel, deţinătorii de smart-phone-uri vor putea avea acces la Programul Oficial al celui mai important festival de film din România, pe zile, ore, locuri de proiecţie, precum şi la fişele complete ale filmelor, incluzând trailere şi fotografii, scanând cu telefonul mobil codul amplasat pe coperta I a AperiTIFF de la A la Z. Cotidianul AperiTIFF, distribuit gratuit pe toată perioada festivalului, principalul mijlloc prin care publicul festivalului va lua pulsul TIFF în print, va conţine, de asemenea, QR code-uri contextuale, care vor oferi cititorilor posibilitatea de a urmări materiale video marca TIFF TV (platforma video inaugurată de TIFF în 2011) ca o completare interactivă a celor mai importante articole ale zilei.

Producţiile TIFF TV vor fi expuse în secţiunea dedicată Video TIFF, găzduită pe m.cinemagia.ro, versiunea de mobil a Cinemagia.ro, iar programul complet al festivalului, împreună cu fişele filmelor, va fi disponibil în sectiunea Program TIFF.

Utilizarea tehnologiei QR Code dinamizează publicaţiile tipărite, oferind informaţii complementare, extrem de utile publicului, fără constrângeri de dimensiuni pentru texte, materiale audio sau video. Prin acest parteneriat, broşura AperiTIFF de la A la Z devine mai mult decât indexul alfabetic al titlurilor din festival – un suport pentru programul oficial şi complet al sutelor de proiecţii de la TIFF 2011, iar cotidianul AperiTIFF – mai mult decât un furnizor de informaţii complete despre evenimentele zilei, materiale de opinie sau recomandări – o publicaţie care oferă cititorilor posibilitatea unui contact audiovizual cu cele mai importante subiecte ale zilei.

Parteneriatul cu TIFF şi diversificarea nevoilor publicului de cinema au făcut posibilă soluţia dezvoltată de Cinemagia. Prin simpla citire a unui QR Code, utilizatorul va avea parte de o experienţă inedită, continuând citirea unui articol, de exemplu, cu vizionarea interviului la care acesta face referire. Cinemagia îşi reafirmă astfel deschiderea către inovaţie, venind în întâmpinarea noilor comportamente sociale ale consumatorilor de film, declară Alexandru Iosef, Marketing Manager - iMedia Plus Group.

Implementarea tehnologiei QR Code alături de Cinemagia.ro reprezintă o dezvoltare firească a strategiei de comunicare TIFF în New Media – care include parteneriate inovative, un site complet updatat şi uşor de folosit, informaţiii diseminate în cele mai importante reţele de socializare online, precum şi – din acest an – platforma video proprie TIFF TV. Suntem extrem de mândri de implementarea acestui proiect alături de Cinemagia.ro, e un nou rezultat al preocupării noastre pentru a oferi publicului festivalier o experienţă completă, unică în România, spune Oana Răsuceanu, Director de Comunicare al Festivalului Internaţional de Film Transilvania.