Membrii juriu

Juriu Competitie

    Dagur Kari

    Bio

    Dagur Kari s-a născut în oraşul francez Aix-en-Provence. Părinţii săi sunt de origine islandeză şi s-au întors în Islanda când Dagur avea trei ani. Dagur a ales o carieră în film după descoperirea lui Jim Jarmusch, Aki Kaurismaki şi François Truffaut. A absolvit Şcoala Naţională de Film din Danemarca în 1999, cu scurtmetrajul premiat Lost Weekend.

    Noi Albinosul este filmul de debut al lui Dagur (2003). A primit peste 20 de premii la festivaluri din întreaga lume şi a fost lansat cu succes în peste 30 de ţări. Cel de-al doilea film al său, Dark Horse, a fost selectat în secţiunea Un Certain Regard în cadrul festivalului de la Cannes în 2005. Următorul său film, The Good Heart, a fost filmat în New York şi lansat în 2009.

    Cel mai recent film a lui Dagur, Un munte de virginitate, a fost selectat în selecţia oficială a Berlinalei în 2015. A primit trei premii importante la Festivalul de Film de la Tribeca (Cel mai bun film, Cel mai bun scenariu, Cel mai bun actor) şi a câştigat douăsprezece alte premii la alte festivaluri internaţionale.

    Rebecca Lenkiewicz

    Bio

    Rebecca a scris scenariul filmului Ida (Cel mai bun film la premiile Academiei Europene de Film şi Oscarul pentru Cel mai bun film străin în 2015) împreună cu regizonul acestuia, Pawel Pawlikowski. A scris scenariul pentru Nesupunere împreună cu regizorul filmului, Sebastian Lelio, şi scenariul pentru Colette împreună cu Wash Westmoreland şi Richard Glatzer. Ambele filme vor fi lansate în acest an. De asemenea, Rebecca a scris scenariul pentru The Disciple, un film ce va fi turnat în Slovacia în acest an, împreună cu Ivan Ostrochovsky, regizorul filmului, şi Marek Lescak.

    Momentan, lucrează la o miniserie de televiziune împreună cu Steve McQueen şi are în dezvoltare mai multe lungmetraje, printre care şi The Sea Change, ce va fi regizat de Kristin Scott-Thomas.

    Dintre piesele sale de teatru putem menţiona The Night Season, care a avut premiera la Teatrul Naţional din Londra. Her Naked Skin a fost prima piesă scrisă de o femeie ce a fost jucată pe scena teatrului Olivier.

    Stephane Foenkinos

    Bio

    Director de casting pentru peste 60 de lungmetraje (regizate de Godard sau Woody Allen), Stéphane este de asemenea scenarist pentru televiziune şi cinema. Împreună cu romancierul David Foenkinos, fratele său, a regizat scurtmetrajul Foot Story, şi apoi Delicacy (2011), lungmetrajul lor de debut cu Audrey Tautou în rol principal. Acesta a fost nominalizat la două premii César şi lansat în 35 de ţări. În 2017 şi-au lansat cel de-al doilea film, Gelozia. Cu Karin Viard în rol principal, şi această peliculă a fost nominalizată la premiul César pentru Cea mai bună actriţă.

    Pe cont propriu, lucrează de obicei în teatru şi a regizat alte scurtmetraje, documentare şi clipuri video, majoritatea în Québec. Gelozia, cel de-al doilea film al său, poate fi văzut la TIFF 2018!

     

    VLAD IVANOV

    Bio

    Vlad a terminat recent filmările pentru rolul principal Victor Ganz în filmul Hier, noua peliculă a regizorului maghiar Balint Keneyres. A avut roluri în trei dintre filmele prezente în cadrul Festivalului de la Cannes în 2016: Toni Erdmann, regizat de Maren Ade, Bacalaureat (Cristian Mungiu) şi Câini (Bogdan Mirică). Recent a jucat rolul lui Piotr, şeful lui Jim Carrey în filmul True Crimes.

    A fost Franco The Elder în Snowpiercer şi Grossmeier în filmul Into the Fog, regizat de Sergei Loznitsa. A jucat de asemenea şi rolul lui Dinu Laurenţiu în Poziţia Copilului, film câştigător al Ursului de Aur la Berlin în februarie 2013.

    Laureat al Premiului LA Critics pentru interpretarea magnifică a domnului Bebe, care provoacă avorturi ilegale în 4 luni, 3 săptămâni, 2 zile, versatilul Vlad Ivanov s-a consacrat drept unul dintre cei mai buni actori europeni. Are o valoroasă carieră şi în teatrul românesc. Vorbeşte fluent engleza, franceza, rusa şi italiana.

     

    Agnes Kocsis

    Bio

    Născută la Budapesta, Ágnes a absolvit Facultatea de Arte a Universităţii Eötvös Loránd cu o diplomă în Limba şi literatura poloneză, Estetică şi Teoria filmului. În 2005 a absolvit şi cursurile de regie ale Academiei de Teatru şi Film Maghiare din Budapesta.

    Scurtmetrajul ei The Virus o obţinut premul al treilea al competiţiei Cinéfondation de la cea de-a 59-a ediţie a festivalului de la Cannes. Fresh Air, primul ei lungmetraj, a fost selectat la aceeaşi ediţie a festivalului în secţiunea Săptămâna Internaţională a Criticii.

    Al doilea ei lungmetraj, Adrienn Pál, a avut premiera în mai 2010 în cadrul secţiunii Un Certain Regard a festivalului de la Cannes, obţinând premiul FIPRESCI. A terminat recent producţia pentru cel de-al treilea lungmetraj al ei, Eden.

     

Juriu ZFR Lungmetraj

    ALEXEI MEDVEDEV

    Bio

    Alexei s-a născut la Moscova în 1969. A studiat la Institutul Cinematografic Rus de Stat. În anii ’90 a lucrat ca jurnalist, critic de film şi traducător. Între 2000 şi 2006 a fost membru în comitetul de selecţie al Festivalului Internaţional de Film de la Moscova.

    A lucrat ca director artistic pentru multe festivaluri de film precum 2morrow (Moscova, 2007–2009), Zerkalo (Ivanovo, 2011), 2-in-1 International Film Festival of Contemporary Cinema (Moscova, 2009-2012).

    Din 2012, este unul din organizatorii Festivalului Internaţional de Film “On the Edge” de la Sahalin. Totodată, este curatorul Festivalului Internaţional de Film de la Iakutsk şi director al programului competiţional al Festivalului Internaţional de Film “Message to Man”.

     

    KEREM AYAN

    Bio

    Născut la Istanbul, Kerem a studiat film la Ecole Supérieure de Réalisation Audiovisuelle şi Université Paris Diderot - Paris 7. A lucrat timp de patru ani pentru Radio France Internationale. A început colaboreze cu festivalul de la Cannes în 2001 şi apoi a organizat piaţa de ecranizări literare din Monaco. În 2005, a inaugurat Festivalul de Film Politic din Barcelona, pe care l-a şi prezidat timp de trei ani. În 2006 a fost numit director adjunct al Festivalului de Film de la Istanbul, iar nouă ani mai târziu a devenit preşedintele festivalului.

    Kerem a regizat o serie de piese de teatru şi în 2016 i-a apărut scurtmetrajul Fishbone. În prezent, pregăteşte o nouă piesă de teatru cu premiera în noiembrie 2018 şi lungmetrajul de debut, pe care plănuieşte să-l lanseze în 2019.

    HERVÉ LE PHUEZ

    Bio

    Absolvent al unui Master în Literatură Modernă şi cu o diplomă în Istoria Artei de la Universitatea din Tours, Hervé s-a specializat în Managementul Evenimentelor Culturale în anul 2000 şi atunci încoace a colaborat cu mai multe festivaluri de film.

    A făcut selecţia pentru mai multe evenimente de film internaţionale: o proiecţie specială de scurtmetraje belgiene la festivalul din Morelia (Mexic, 2005) şi a fost delegat al ţărilor francofone la festivalul spaniol din Huesca (între 2004 şi 2011). A făcut parte din mai multe jurii la festivalurile Next (România), Huesca (Spania), Cineramabc (Brazilia, Rencontres Audiovisuelles de Lille (Franţa), Cinemaiubit (România)...  

    În prezent este coordonator de selecţie pentru Festivalul Internaţional de Limbă Franceză din Namur, Belgia.

Juriu ZFR Scurtmetraj

    STEFAN KITANOV

    Bio

    Între 1992 şi 1999 Stefan a fost director şi curator pentru Dom Na Kinoto, cel mai popular cinematograf arthouse din Bulgaria. În 1995 a fondat Festivalul Internaţional de Film de la Sofia, eveniment acreditant de FIAPF.

    Din 1995 a avut o bogată carieră de producător: a produs sau coprodus aproximativ 20 de filme pentru regizori precum Rangel Valchanov, Nuri Bilge Ceylan, Stephan Komandarev, Dusan Milic, Nadejda Koseva, Levan Koguashvili, Jessica Woodworth şi Peter Brosens.

    A fost membru în diverse jurii la festivalurile de la Veneţia, Cannes, Karlovy Vary, Moscova şi Weisbaden, printre altele. Este membru al Academiei Europene de Film şi al formaţiei The Festival Band, alături de colegii săi de juriu la TIFF 2018, Stefan Laudyn şi Stefan Uhrik.

    STEFAN LAUDYN

    Bio

    Stefan este în prezent preşedintele Festivalului de la Varşovia, în a cărui echipă a intrat la mijlocul anilor ’80. A absolvit Politehnica şi în anii ’80 a lucrat ca şi impresar şi organizator de evenimente pentru diverse trupe de rock şi muzică alternativă din Varşovia. În 1990, Stefan a devenit primul preşedinte al unei firme de distribuţie a producţiilor Warner Bros. în Polonia.

    În 2000 a întemeiat Warsaw Screenings, un eveniment ce promovează filmele poloneze pe plan international. Din 2003 este coordonatorul Alianţei Festivalurilor de Film Central şi Est-Europene. În 2005 a fondat firma CentEast Market Warsaw, specializată în distribuţia filmelor din Europa de est.

    Este consultant pentru regizori sau producători de film şi festivaluri, dar şi membru al juriului şi panelist în cadrul a numeroase evenimente de cinema din Europa, Asia şi cele două Americi. Ocazional, Stefan scrie despre film, cel mai recent pentru publicaţia trimestrială „Psychiatra”.

    STEFAN UHRIK

    Bio

    Stefan a studiat scenografia şi dramaturgia în cadrul Academiei de Film din Praga (FAMU). A scris scenarii pentru diverse filme de televiziune şi piese de teatru, dar şi pentru lungmetrajul Only a Day (1988).

    În 1992 a început să colaboreze cu Festivalul Internaţional de Film de la Karlovy Vary, în cadrul căruia a creat The Forum of Independents, o secţiune importantă a programului principal. În 2007 a întemeiat Festivalul de Scurtmetraje de la Praga. Din 1998 lucrează şi pentru Festivalul Internaţional de Film Mannheim-Heidelberg, unde a organizat platforma de coproducţii, iar din 2012 a devenit membru al Comitetului de Selecţie.

    În 2004 a produs două documentare, Souvenir, regizat de Alice Nellis, şi The Memorial Who Wasn´t, regizat de Peter Kerekes.

    Stefan a scris pentru diverse reviste de film şi ziare cehe, a ţinut conferinţe despre filmul independent la FAMU şi Universitatea Masaryk din Brno şi a fost membru în juriul unui număr mare de festivaluri (Varşovia, Munchen, Sofia, Potsdam, Plzeň). În 2017 a fost membru al juriului principal la Karlovy Vary.

Juriu FIPRESCI

    ANTON FILATOV

    Bio

    Critic de film şi jurnalist din Ucraina, Anton este autorul a peste o mie de articole despre cinema apărute în diverse publicaţii. Este fondatorul şi redactorul paginii de internet CutInsight, şi membru al Academiei de Film Ucrainiene. De asemenea, a fost membru al juriului FIPRESCI în cadrul Festivalului de Film de la Odesa.

    EVA PEYDRÓ

    Bio

    Eva este filolog, critic de film, jurnalist cultural, scriitoare şi membru FIPRESCI. Între 2003 şi 2014 a publicat săptămânal cronici de film în revista spaniolă de cultură şi divertisment „Cartelera Turia”. A tradus şi scris articole pentru cataloage şi reviste de artă şi a fost jurat în cadrul multor festivaluri de film internaţionale (Cannes, San Sebastián, Veneţia şi Karlovy Vary, printre altele). A scris două cărţi pentru copii premiate, “Saïda’s Holiday” şi “Saïda’s Treasure”.

    Este director al revistei online de cultură şi divertisment “El Hype”.

     

    LONE NIKOLAJSEN

    Bio

    Lone s-a născut în 1982 şi a studiat în cadrul Universităţii din Copenhaga, unde a absolvit cu o diplomă în Literatură Comparată. În timpul facultăţii a co-redactat ziarul studenţesc "Trappe Tusind" şi a organizat diferite evenimente literare. Din 2013 este critic de film independent şi scrie în principal pentru ziarul danez “Information”, unde publică cronici şi articole despre seriale de televiziune, filme, radio, podcasturi şi cărţi.

     

Juriul Tinerilor Francofoni

    Alina Sălăjan

    Bio

    Studentă în anul trei, la Facultatea de Litere, secția LMA (Limbi moderne aplicate), sunt de trei ani voluntară și stagiară la Institutul Francez Cluj-Napoca unde am descoperit pasiunea mea pentru evenimentele culturale francofone. M-am implicat în numeroase proiecte ale Institutului (Festivalul Filmului Francez, Festivalul Très Court, expoziții La Cave sau dezbateri de idei). Grație experiențelor mele profesionale și umane, am dezvoltat o înclinație pentru cinematografia franceză care tratează, în mod original, subiecte pasionante, de actualitate.

     

    Ana Olaru

    Bio

    Recunosc cu pudoare că mă aflu în imposibilitatea de a-mi crea un rezumat. L-am recitit recent pe Camus. Îl învinuiesc pe el pentru faptul că mi-e greu să mă definesc. Cred cu fermitate într-o afirmație pe care o auzi negreșit în repetate rânduri dacă devii student la Comunicare și PR. Afirmația e următoarea: „Comunicarea construiește realitatea.” Filmul e un mod cu totul fascinant de comunicare, un instrument infailibil de reconstrucție și deconstrucție a realității. Pentru asta îl iubesc. Acesta este motivul pentru care mă gândesc uneori că paradisul ar putea fi un cinematograf.

    Ana-Luisa Călușeriu

    Bio

    Studentă la Facultatea de Litere, specializarea Limbi moderne aplicate (franceză-engleză), sunt o „devoratoare de filme”, asta nu înseamnnă că vizionez orice gen de filme. Încerc să îmi aleg cu grijă „meniul”. Îmi plac, în mod special, filmele clasice, educative, istorice care reușesc să transmită un mesaj clar publicului. Pentru mine un adevărat film de cinema nu se rezumă numai la niște efecte speciale al căror scop este de a hipnotiza publicul.

    Ceea ce contează cu adevărat este de fapt conținutul. De fiecare dată cand vizionez un film, sunt foarte atentă la conținutul său, la acțiune. Textul (replicile personajelor) este și el foarte important pentru că poate face diferența între un film de calitate și un fiasco. Filmele frantuzești ocupă primul loc în lista mea de preferințe. Sunt pur și simplu unice. „Intouchables” (Invincibilii), „Ce que le jour doit à la nuit” (Ceea ce ziua datorează nopții) și „Joyeux Noël” sunt doar cateva din minunile cinematografiei franceze. Există și câteva filme americane care într-adevăr pot fi considerate niște capodopere, precum : „War Horse” (Calul de luptă), „Hacksaw Ridge” și „The Last Samurai” (Ultimul Samurai). Nici comediile nu lipsesc din listă. „Papa ou maman” și seria „Johnny English” (avându-l în rolul principal pe minunatul Rowan Atkinson) sunt comediile mele preferate.

    Pentru mine, un film de succes este cel care reușește să cucerească inimi, cel care transmite emoții puternice spectatorilor, și, cel mai important, cel care educă publicul.

     

    Codruta Naghi

    Bio

    Studentă în anul doi la Facultatea de Litere, secția franceză-norvegiană, sunt o persoană energică, sociabilă, spontană, amuzantă și deschisă. Pentru mine, filmul este cel mai bun mod de a arăta o mică parte a realității, dar de asemenea și iluziile la care aspirăm. Ce filme îmi plac? Nu contează genul dacă filmul are un subiect captivant, o acțiune atrăgătoare și mai ales dacă actorii au o interpretare admirabilă. Au fost multe filme văzute care nu se încadrau în genurile mele și totuși mi-au plăcut. Când vreau să mă relaxez, aleg cu precădere să mă uit la un film. Ador  filmul. Pot spune că filmul îmi face viața mai frumoasă: mă informează, mă relaxează, îmi dă senzații și emoții noi. În acest moment, un film care mi-a transmis multe stări ar fi « Ceea ce ziua datorează nopții ».

     

    Olimpia Buhai

    Bio

    Teodora Șandor-Martin

    Bio

    Mă numesc Teodora Șandor-Martin și vin din Baia Mare. Sunt studentă în anul doi la Facultatea de Litere din Cluj-Napoca. Pasiunea pe care o am pentru film a pornit din copilărie, ca o tradiție de familie și pe parcurs s-a îmbinat și cu pasiunea pentru teatru. Făcând parte dintr-o trupă de teatru francofonă în liceu, am dezvoltat un entuziasm pentru limba franceză pe care l-am hrănit apoi în calitatea mea de stagiar la Institutul Francez din Cluj-Napoca.

     

Juriu Competiția Locală

    ADELE HARTLEY

    Bio

    Adele este fondatoarea şi preşedintele festivalului de film horror Dead by Dawn. Acest festival scoţian şi-a sărbătorit cea de-a 25-a ediţie în aprilie 2018.

    Adele este invitată des să ţină prelegeri studenţilor ce studiază filmul despre experienţele de succes din mediul festivalier şi studenţilor ce studiază ficţiunea literară despre cum pot spune o poveste horror reuşită. A organizat workshopuri despre genul horror în cadrul Festivalului Internaţional de Film de la Edinburgh şi este consultant de selecţie pentru festivalurile de film olandeze Amsterdamned şi Rotterdamned.

    A lucrat ca prezentatoare pentru Arts Show în cadrul BBC Radio şi este redactorul a trei volume de povestiri horror din colecţia Read by Dawn.

     

    CHRIS CHALKLEN

    Bio

    Scenarst, regizor şi animator, Chris lucrează pentru compania de producţie londoneză Wilder Films. A realizat trei scurtmetraje multipremiate şi a contribuit la numeroase seriale de televiziune şi documentare, inclusiv My Generation, despre Michael Caine.

    Cel mai recent scurtmetraj al său, Holy F__k, o comedie erotică despre un exorcism, a fost selectat la 40 de festivaluri internaţionale şi primit 11 premii, inclusiv Cel mai bun scurtmetraj la Festivalul de Film Horror & Fantasy Full Moon. Recent, a terminat de filmat scurmetrajul Tickle, un horror psihologic şi supernatural despre trauma abuzului domestic. Acest film este acum în stadiul de post-producţie.

     

    LUCIANA NEDELEA

    Bio

    Luciana este arheolog şi doctorand în Istorie (Arheologie) la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, unde lucrează şi ca asistent de cercetare ştiinţifică.

    Este cunoscută pentru colaborări ca designer grafic cu formaţii heavy metal din întreaga lume, precum Dark Funeral, Nightbringer, Mare Cognitum, Ashbringer, Ghost Bath, Descend into Despair, Highland, Chaos Invocation, Kalmankantaja şi multi alţii.

    A creat ilustraţii şi imagini pentru mari organizaţii din SUA, precum Grey Faction şi The Satanic Temple.