Comedia de succes „Starbuck” închide TIFF 2012 | TIFF

Comedia de succes „Starbuck” închide TIFF 2012

05.05.2012 03:00
Comedia cu cel mai mare succes în box office-ul din Canada, anul trecut, va stârni hohote de râs în seara de închidere a TIFF-ului, pe 10 iunie

Starbuck, în regia lui Ken Scott, a avut o asemenea priză la public, încât Hollywood-ul și Bollywood-ul deopotrivă s-au grăbit să cumpere drepturile pentru remake-uri în engleză și hindi.

Filmul a fost proiectat anul trecut la Festivalul de la Toronto și a obținut Premiul Publicului la Palm Springs și la Calgary. La Valladolid, actorul Patrick Huard fost premiat pentru interpretare, iar la Vancouver, Starbuck a fost desemnat Cel mai bun film canadian.

Nominalizată la trei Premii Genie (trofeele industriei de film canadiene), inclusiv pentru Cel mai bun film, pelicula a fost recompensată pentru scenariu și cântec original, dar și cu Trofeul Golden Reel pentru încasările din cinematografe pe 2011.

Protagonistul lui Starbuck este un bărbat de 42 de ani, David (Patrick Huard), care îşi trăieşte viaţa ca un adolescent iresponsabil. Trece prin probleme cu efort minim şi întreţine o relaţie complicată cu Valerie (Julie LeBreton), o tânără poliţistă. Tocmai când ea îi spune că a rămas însărcinată, trecutul lui David iese la suprafaţă: cu două decenii în urmă a început să-şi vândă sperma unei clinici de fertilizare, iar acum descoperă că este tatăl a 533 de copii, dintre care 142 au intentat proces pentru a descoperi identitatea tatălui lor, cunoscut în fişele clinicii sub pseudonimul Starbuck.

Scenariul scris de Ken Scott și Martin Petit a fost inspirat, la rândul său, de povestea reală a unui taur devenit aproape o legendă în Canada: în anii 80-90, prin inseminare artificială, taurul cu pricina a produs mii de progenituri.

Starbuck este cel de-al doilea film regizat de Ken Scott, după Sticky Fingers (2009). Ca scenarist, a mai semnat, printre altele, Seducing Doctor Lewis (2003) și The Rocket (2005).

 

Cea de-a 11-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania va avea loc între 1 – 10 iunie la Cluj-Napoca. O a șasea ediție se va desfășura la Sibiu, între 13 și 17 iunie.

 

Festivalul Internațional de Film Transilvania este organizat de Asociaţia pentru Promovarea Filmului Românesc (APFR).

Cu sprijinul: Ministerului Culturii și Patrimoniului Național, Centrului Național al Cinematografiei, Programului Media al Uniunii Europene, Primăriei şi Consiliului Local Cluj, Consiliului Judeţean Cluj, Institutului Cultural Român, Institutului Cultural Român din New York

Sponsor oficial: Ursus

Partener festival: Vodafone

Sponsor principal: Terapia Ranbaxy

Maşina oficială: Mercedes Benz

Sponsori: Mastercard, Volksbank, HBO, TNT, JTI, Tenaris Silcotub, Nikon, Electrogrup, EnergoBit, E-ON, Sony, Banca Transilvania, Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Odeon Cineplex, Apa Someș

Partener tehnic: Benq

Partener tehnologic: Brinel

Partener de promovare: Vitrina Advertising

Co-producător: TVR 1

Partener de monitorizare: Media Image

Parteneri media: TV5Monde, Kiss FM, Digi 24, Evenimentul Zilei, Zile și nopți, Cinematique, Capital, Story, Marie Claire, Beau Monde, Esquire, Harper’s Bazaar, BeWhere!, TATAIA

Parteneri media online: Cinemagia.ro, Hotnews.ro, Port.ro, Liternet.ro, Studentie.ro, Feeder.ro, Filmneweurope.com. Filmreporter.ro, Cinefan.ro, Hipmag.ro, Artactmagazine.ro, 121.ro, Clubdiverta.ro, Urban.ro

Parteneri media locali: Transilvania Live, Transilvania Look, Transilvania Tube, TVR Cluj, Realitatea TV Cluj, Monitorul de Cluj, Ziua de Cluj, Făclia de Cluj, Filmtett, Cinemarx.ro, Oradecluj.ro, Buzznews.ro, Clujlife.com, Transindex, Radio Cluj, Radio Paprika