Program ateliere

Program ateliere EducaTIFF (31 mai – 9 iunie 2019)

Locație: Universitatea Sapientia, (str. Matei Corvin, nr. 4) – intrare liberă (pe bază de rezervare la [email protected] sau fb.com/educatiff)

 

Când hârtia prinde viață - atelier cu Janis Aussel (Franța)

Vineri 31 mai, ora 16:00, recomandare vârstă 6 ani +

Janis Aussel este ilustratoare și realizatoare de filme de animație. Absolventă a școlilor de film Gobelins și La Poudrière (Franța), Janis și-a dezvoltat tehnica de animație utilizând hârtie decupată, în mai multe scurtmetraje. În cadrul acestui atelier, copiii vor descoperi tehnica de animație cu hârtie decupată. Ei vor realiza propriile lor personaje articulate, pe care le vor putea lua acasă! 

Atelierul este prezentat în cadrul Sezonului România-Franța 2019, cu sprijinul Ministerului Afacerilor Externe, Institut Français și Groupama. www.sezonulromaniafranta.ro

 

Atelier de artă cinematografică 3D cu Șerban Pop

Luni, 3 iunie, ora 16:00, recomandare vârstă 14 ani +

Cercetător și cadru universitar, experiența lui Șerban Pop se întinde pe mai multe domenii care sunt în strânsă legătură cu grafica computerizată, cum ar fi realitatea virtuală și realitatea augmentată, dezvoltarea de jocuri, cât și aplicații medicale sau industriale. Studiile doctorale și le-a definitivat la Universitatea din Kaiserslautern, Germania, după ce în prealabil a absolvit Facultatea de Informatică și Matematică, la Universitatea „Babes-Bolyai“ din Cluj-Napoca. Din 2015 activează ca și conferențiar la Universitatea din Chester, Marea Britanie. Atelierul, prezentat sub titlu De la imaginație la rezultat, are ca idee principală prezentarea etapelor necesare realizării unui scurtmetraj de animație, utilizând tehnologii și software-uri disponibile. Nu vor lipsi din discuție subiecte precum modelarea și animația personajelor 3D, sau cele 12 principii ale animației.

 

Atelier de desen în pastel cu Paul Mureșan

Marți, 4 iunie, ora 16:00, recomandare vârstă 6 ani+

Joi, 6 iunie, ora 16:00 , recomandare vârstă 6 ani+

Paul Mureșan este un talentat artist, regizor, animator și ilustrator, cu o pregătire solidă în Arte. Este autorul mai multor expoziții găzduite în săli de expoziție europene, dar cel mai cunoscut este pentru scurtmetrajele sale animate multi-premiate Pui de somn (2014) și Mamă, tată, am să vă spun ceva (2016). Scurtmetrajele sale, inclusiv cel mai nou dintre ele, Ceva, au fost selecționate în festivaluri din întreaga lume. Momentan se concetrează pe lucrarea de doctorat despre animație ca o dimensiune paralelă. În cadrul atelierului pe care îl va susține, Paul și-a asumat o misiune cel puțin interesantă. Cu ajutorul unor tehnici speciale, el dorește să doboare două mituri: că nu e nimic intersant în a te așeza și desena, și preconcepția răspândită a talentului pe care doar unii îl au.

 

Atelier de filosofie cu Mihaela Frunză

Miercuri, 5 iunie, ora 16:00 – recomandare vârstă 8 ani +

În comunitatea locală din Cluj-Napoca, filosofia pentru copii a început în 2016 prin ateliere găzduite în Biblioteca Județeană ”Octavian Goga”. În cadrul acestor ateliere sunt abordate diferite teme filosofice adaptate vârstei lor cum ar fi: curajul, adevărul, munca, diferențe de gen, responsabilitate și responsabilitate socială, problemele consumerismului etc. Una dintre inițiatoarele acestui proiect este chiar Mihaela Frunză, conf. dr. al Facultății de Istorie și Filosofie. În cadrul atelierului pe care Mihaela îl va susține la EducaTIFF, discuțiile vor porni de la două povești care vor iniția tema evaluării unui obiect de artă, fie că acesta e un desen sau un film, și se vor discuta întrebări de tipul: ce înseamnă când spunem că o lucrare de artă este frumoasă? sau Ne pot plăcea tablouri care sunt „urâte”?.

 

Atelier de actorie și storytelling cu Alina Șerban

Vineri, 7 iunie, ora 16:00, recomandare vârstă 14 ani +

Alina Șerban este inițiatoarea teatrului politic rom feminist și prima femeie romă regizoare de teatru din România. Prin proiectele pe care le-a dezvoltat începând cu anul 2009 a pionierat un nou tip de teatru, a adus pe scenă povești spuse din perspectivă romă de către actori romi pentru a genera o r(evoluție) culturală. Cu piesa „Marea Rușine” despre istoria robiei romilor, a cărei autoare este, a devenit în anul 2018 prima regizoare romă ce are un spectacol inclus în repertoriul permanent al unui teatru de stat din România. A devenit cunoscută atât în România cât și în străinătate prin one-woman-show-ul autobiografic „Declar pe Propria Răspundere”, bazat pe propria experiență ca tânără romă într-o comunitate tradițională. Pe lângă proiectele de teatru, Alina Șerban poate fi văzută și pe marele ecran. Primul lungmetraj în care a jucat rolul principal, „Seule a Mon Mariage / Singură la nunta mea”, a avut premiera la Festivalul de Film de la Cannes. Anul 2019 va marca premiera celui de-al doilea lungmetraj în care Alina Șerban interpretează personajul principal, producția „Gipsy Queen”.

Atelierul pe care actrița il va susține în cadrul EducaTIFF va începe cu un performance în care va interpreta câteva monoloage din spectacolul său autobiografic „Declar pe propria răspundere - Cel mai bun copil din lume”. Performance-ul va fi urmat și de prezentarea unor scene din filmele în care a jucat. După această introducere în actoria de teatru și film, participanții la atelier vor lucra cu Alina pe baza propriilor povești personale, prin exerciții de scriere și actorie. Planul este ca la sfârșitul atelierului cât mai mulți dintre participanți să poată prezenta o povestioară proprie. Atelierul și poveștile vor avea ca focus ideea de diversitate, non-discriminare și povești personale pozitive.

 

Atelier de educație digitală pentru părinți și cadre didactice susținut de Asociația Digital Lives

Sâmbătă, 8 iunie, ora 12:00

Platforma Vieți digitale. Cercetare, educație, intervenție s-a născut din inițiativa nucleului central al echipei EU Kids Online România, anume Monica Barbovschi, Anca Velicu și Bianca Balea. Membrii echipei au fost implicați în numeroase proiecte de anvergură națională, europeană și internațională legate de tehnologii digitale și folosirea acestora de către copii și tineri. „Studiile arată că familia este contextul primar și esențial pentru ca socializarea copiilor să fie sustenabilă, iar o dată cu începerea școlii, profesorii construiesc pe această bază pentru a educa și forma. Asta în teorie. Când vine vorba de folosirea în siguranță a internetului de către copii și adolescenți, lucrurile se transformă deseori din colaborare

într-un ping-pong de pasare a responsabilității. Atelierul nostru oferă un spațiu de dialog între profesori și părinți preocupați de riscurile la care se expun copiii și adolescenții pe internet. În prima parte, vorbim despre principalele riscuri întâlnite de copiii de vârste diferite, iar în a doua vorbim de soluții de mediere eficiente din partea profesorilor și a părinților, precum și modalități de colaborare între aceștia“ – Bianca Balea.

Informații și rezervări: [email protected]